|
Firma z branży FMCG przeprowadza okresowe (kilka razy w roku) badania dotyczące postrzegania ich produków przez pracowników działu sprzedaży w siedzibie firmy oraz w terenie. Każdorazowo, badanie było przygotowywane w wersji papierowej do 500 respondentów. W związku ze znacznymi kosztami przeprowadzenia takiego badania który powielany był kilkukrotnie w ciągu roku obrachunkowego, Firma zdecydowała się na zweryfikowanie finansowej strony przeniesienia badnia z formy papierowej na elektroniczną. Poniżej zamieszczamy kalkulację dla badnia w formie papierowej oraz tego samego badania w formie elektronicznej realizowanej poprzez platformę CBI e-ankieta.pl Dane podstawowe:
Dane:
Nie uwzględniono kosztów niemierzalnych, polegających na niemożności wykonywania innych czynności służbowych przez osoby biorące udział w przygotowaniu badania, dystrybucji kwestionariuszy oraz późniejszego obrobienia wynikow. Nie uwzględniono również kosztów wydruku kwestionariuszy (papier, toner, zużycie drukarki). Przy tak przeprowadzanym badaniu zbieranie wypełnionych kwetionariuszy oraz oczekiwanie na wysyłkę zwrotną zabierało średnio 3-4 tygodnie. Obliczenie kosztów jednorazowego badania realizowanego przez platformę CBI e-ankieta.pl Koszty:
Czas przygotowania kwestionariusza skrócił się do 2 dni roboczych, czas przeznaczony przez pracowników działu Marketingu na przygotowanie badania skórcił się do 2 dni roboczych. Osoby zainteresowane badaniem na bieżąco widzą wyniki a zaraz po zakończeniu badania są w posiadaniu wyników. W kalkulacji nie uwaględniono niewymiernej korzyści polegającej na możliwości wykonywania podstawowych obowiązków przez pracowników dziełu Marketingu w czasie przygotowywania badania jego wysyłki oraz obróbki wyników. Jak widać z tego prostego wyliczenia, opłaca się wykorzystywać nasz serwis do przeprowadzania badań ankietowych online. |
| |||||||||||||||
|